Installatie Flashplayer noodzakelijk! Indien u deze tekst kunt lezen beschikt u niet over de noodzakelijke flashplayer om deze internetpagina te bezichtigen. U kunt deze update hier vinden.

Startpagina

Wat is fitness?

In het algemeen is een fitnessoefening te omschrijven als een activiteit die er voor zorgt dat uw hart meer zuurstof via het bloed van uw longen naar uw spieren pompt. Hoe zwaarder de training, hoe meer brandstof (zuurstof) de spieren nodig hebben en hoe harder het hart moet werken om zuurstofrijk bloed naar de spieren te pompen. Als u in een goede conditie bent, kan uw hart met elke hartslag meer bloed pompen. Het hart hoeft dan niet zo vaak te pompen om de noodzakelijke zuurstof naar uw spieren te transporteren. Uw rusthartslag en hartslag bij inspanning gaan omlaag.

Afvallen of conditie verbeteren

Weegschaal Bij het trainen is het dus belangrijk om uw hartslag in de gaten te houden. De hartslagzone waarin je optimaal traint is afhankelijk van verschillende factoren. Wij bepalen voor u via een klein testje op welke hartslag u moet werken om uw trainingsdoel zo snel en efficiŽnt mogelijk te bereiken: wie gewicht wil verliezen kan het beste op 60% van zijn maximale hartslag trainen; om uw conditie te verbeteren is 80% van uw maximale hartslag aan te raden.

Hartsl.M. Bij trainingen aan een lage intensiteit zal het lichaam vooral vetten als energiebron kiezen; deze zijn in grote hoeveelheden in het lichaam opgeslagen zodat de inspanning lang vol te houden is. Ook niet getrainde personen kunnen ?vetverbrandingstrainingen? gemakkelijk volhouden. Bij een hoge inspanningsintensiteit hoog is, kiest het lichaam grotendeels voor snel verbrandbare energie: koolhydraten.
Aangezien hiervan maar een beperkte hoeveelheid is, zal dit slechts korte tijd worden volgehouden.

Met behulp van BMI en vet percentage metingen kunnen we uw gewicht verlies controleren.

© MFC DE KEIJ - Alle rechten voorbehouden